Moa igen;)

Nu har jag varit på en jobbig fotbolls träning med pappa som tränare. När jag var och tränade så var mamma och Tina i Hanaslöv och klättrade hon tyckte att det hade gått jätte bar så jag ska ta en runda med snart får jag hoppas:). Imorgon ska jag ta en tur till Moa igen XD men debba gången ska vi stanna i Ljungby och ta hand om hennes ny införskaffade häst eller ponny. Det är en jätte fin D-ponny som är svart/mörk brun och ett tecken i pannan jätte söt kommer att passa toppen ihop:)Moa som fiskar
Moa som fastnat i ett träd:)

Hemma från Moa

Ja då var man hemma från en rolig och lite konstig tävlings dag med Elin;P. Det började inte bra alls för att Elin hade missuppfattat mig på tiden helt och hållet så vi va i stallet minst en timme innan Carin. Ja men då var vi i stallet så där fick vi vara för ingen cyklar och de ösregnade ute och åskade med för den delen och vi ville absolut inte gå hem då:s vi fick mata hästarna och sen göra den sista cachen på ryckningen medan vi väntade. När Carin väl kom så packade vi in allt i bilen och körde iväg till Tingsryd. När vi var framme i Tingsryd så blev Elin och jag överlyckliga när vi såg att dom hade med Svampbob hindret i banan men inte över underlaget såg ut som var som en sjö, man sjönk minst 3 cm med vanliga skor och hur mycket sjunker inte hästarna då inte mysigt.Carins bil
Så här gick det för Carin i klasserna:
1m Gotte felfri kvalad till avdelning A
1m Gotte ute trillade av efter 5 eller 4 hinder
1m Missy ute trillade av på första hindret
1m Missy några fel kom inte ihåg hur många
hon trillade av 4 gånger på en dag XD Det var inte Carins bästa dag men men det är fredag den 13 så lite otur sk man ha:P

Ridtur. :D

Well, tänk er en ridtur precis när solen går ner, på en av Smålands vackraste vägar. :')

Jag red ut nyss, först 1 km på vår grusväg, där red vi förbi Mack's och Kellys hage.. båda var rätt lugna. Vi travade typ hela vägen tillbaka :D
Sen när vi skulle tillbaka, så började Mack springa jättemycket, och valle blev ju distraherad av det, så han började småskutta han med x)
sen skulle vi åt andra hållet, en km där med. Där red vi förbi Wilmas och vildhästarnas hage, och allt var frid och fröjd x)
Vi travade typ hela vägen och halva vägen tillbaka, till vi red förbi "vildhästarnas" hage som går i en uppförsbacke pararellt med vägen, de började galoppera ofc, och Valle började hoppa runt... x'o
Sen kom vi till Wilmas hage, och hon galopperade som satan, och Valle bestämde sig för att tävla med henne. så det gick rätt fort kan man säga, och så kom ju självklart ett äldre par förbi, de blev livrädda och trodde antingen A) att jag inte hade nån kontroll över min häst B) att jag var fullständigt galen som galopperade bland folk.
Men det gick bra :D

sen när han skulle ut i hagen, så tog jag vår lilla så kallade "halsring" *host* utan grimma och gick ut i hagen med honom, där jag började springa.. han sprang efter mig, och jag började "galoppera" bredvid honom, så gjorde han också det! :''''DD
Vallevallee<3

Hos Moa

Har precis ätit skingksås med pasta hos moa det var jätte gott;D. innan det så var vi nere vid ån och fiskade lax och gädda det blev ingen fisk men två borten napp och fem träd napp hihi är man duktig så är man.

Jo jag fiskade med ett halvt fiske spö med. det gick till såhär: jag skulle kasta så långt jag kunde och de plupade bara några meter framför mig och jag fattade inget ting för än jag in såg att fiske spöt hade delat på sigXP. men det var ingen fara det var bara till att veva in all tråd som hade åkt ut från rullen och så hade man den andra delan på land igen. så allt slutade gott igen;P

(kommer bilder inom kort från fiske turen:D)

Första träningen

Idag var det dags för sesongens första träning. Tycker att det gick ganska bra och vi tog det ganska lungt eftersom det var första då som sagt. Jag hade lite övningar i målet medan de anndra hede någon annan övning och sedan blev det lite skottövningar. Vi hade en tävling som kallas Idioten som ni kanske hört talas om.
Tillslut blev det match och det gick väl inte lika bra som det anndra då men...
Nöjd med träningne iaf =)

h

100810

Emma sov här igår till idag :)
I morse när vi vaknade åt vi frukost sen cyklade vi ut till Isabelle för jag skulle provrida hennes häst till en sak xD Sen red jag o sen när vi cyklade hem bestämde vi oss för att cykla upp till ARK o rida Sun Flow en runda med. Vi cyklade genom skogen upp dit o tog in henne sen skrittade vi en mys runda i skogen. När vi kom tillbaka till stallet sen sa Åsa att vi kunde ta in Samantha för hon va sur på getingarna. Vi gick oskulle ta in henne, o när Emma skulle sätta fast gruimskaftet fick hon damp och sparkade så hon fastnade i eltråden. Vi fick tillslut in henne , när vi kollade igenom henne hade hon 3 stora streck på ena benet där hon redan har en skada. Troligen va det brännskador från eltråden. Vi gick o skulle laga hagen sen. Hon hade ju självklart lyckats dra sönder ett handtag, en sån sak man sätter handtagen på och typ en tråd. Vi blev mästerfixarna o fixade det. Nu är hagen som ny igen :) när vi hade tagit in henne skulle Emmas pappa komma och hämta henne så vi cyklade hem sen kom han o hämtade henne. När Emma hade åkt hem var klockan typ halv 5, så jag åt lunch xD sen vid 5 kom Ellan o då drog vi ut och plockade hallon i Lekaryd :) Sen kom jag hem och åt o nu sitter jag här och väntar på att Cajsa ska logga in på msn ;)
Imon börjar ridningen igen :D *happyface* :D
Ska återigen försöka fixa headern så den blir någolunda bättre, ;s
Vi ses imon , pusshejj,

börjes

Hej!
idag tog jag, Elin och Emma bussen till Tingsryd för att gå på Börjes häst affär. Vi kom fram vid ca 12.00 någongång där vid den tiden, då var vi en runda i häst affären för att kolla in lite vad vi skulle prova och klämma på sen när vi hade ätit. Det blev en runda på caféet inne i mataffären det blev en köttbulle macka till varm rätt(fast den va kall) och ett vanilj hjärta till efter rätt. Sen var de dags att börja de riktiga handlandet. Vi var inne i affären i flera timmar kändes det som XP. Lista på vad jag köpte:

Vinter jacka
Knopp gummiband

Grimmskaft som matchar till den senaste grimman som är införskaffa

Två svampar till putsmedel

En marin rid tröja Elin köpte en likadan och emma i en annan färg

jag kommer inte att blogga ett litet på ett tag nu jag ska iväg med Moa
pussar och kramar

100809

Header på G nu , hoppas ni överlever att vänta typ en timme till. sen kommer den :)

/ Emma  (signatur på gång),

R.I.P <3

R.I.P älskade ponny <3

Dagens tävling

vi va hinknissar i dag som cajsa sa igårdagens inlägg. det gick hyfsat för mamma på tävlingen idag ingen plasering men en nöjad mamma:) Emelie fick en plasering i lätt b:3 men hon var inte nöjd med 203 poäng men alla andra i hennes närvaro var nöjda med henne hon och pride va jätte duktiga (mamma med förstås)
tina och en hink med havre och krullig manXP

foto:cajsa

bild: Viva La Tina Day (hink hållare jag(fanny))
hinknissar skrittar tina (divan^^) mellan klasserna

foto:fanny

bild: Viva La Tina Day, Cajsa, Emma
Tina i full fart

foto:jag (Fanny)

bild: häst Viva La Tina Day, Ryttare mamma (Jeanette)
....
Emelie och pride på några kort.

Foto: Cajsa

Bild: häst Highland Pride, Ryttare Emelie

Välkommen till vår nya blogg!